lauantai 26. maaliskuuta 2016

Cheerleader

Viime viikonloppuna täällä treenattiin niin perkeleesti, meitsikin joutui pitkästä aikaa ratsun hommiin.

Se vaan ei oikeen maistunut, maastotiet oli jäässä, joka tuli Sarille yllätyksenä, ja koska jää ja meitsi ei oikein tulla juttuun, oli maastoreissu meille kummallekin vähän liian jännittävä. Sari pelkäs että mä kaadun jäätiköllä luistellessani, ja mä pelkäsin vaan sitä jäätä. Että se siitä, sovittiin että seuraavaksi maastoillaan kun jäät ovat lähteneet.

Ja koska maastotielle ei muillakaan ollut asiaa, otti Sari ton Niilon käsittelyyn ja niillä oli metsäsulkeiset. Ei muuta ku valjaat niskaan ja metsään. Metsässä ne keskittyi lähinnä katkokävelyyn, eli muutama askel, sit pysähdys, ja taas käyntiin. Sit taas pysähdys, vähän peruuttelua, ja sit taas muutama askel käyntiä. Mähän oon hitaan, työajossa tarvittavan, käynnin mestari, mutta toi Niilo on vielä niin hölmö ja innokas, että se kävelee vähän liian reippaasti. Treenit meni ihan kivasti, Niilo jostain syystä kuunteli Saria ihan kivasti eikä edes pelästynyt vaikka Sari kaatuili siellä metsässä nenilleen vähän väliä. Oli kuulemma niin huolissaan että Niilo varmasti pysyy pystyssä haastavassa ryteikössä että unohti itse katsella jalkoihinsa, ja kyllähän sen nyt tietää miten siinä käy. Polvet ruvella sieltä rouva hevosenomistaja raahautui kotiin!

Ajattelin jo että treenit loppui siihen kun metsästä tulivat kotiin, mutta mun kiusaksi jäivät vielä tohon mun tarhan eteen harjoittelemaan aisoihin peruuttamista ja paikallaan seisomista. Jumalauta, hetken mä katoin sitä ja sit aloin vähän kannustamaan Niiloa, lähinnä siis menemään helvettiin siitä. Mutta ei, siinä se vaan seistä möllötti eikä liikahtanut senttiäkään.

Voi perkele, mä yritin vähän antaa sille vauhtia hyökkäilemällä aitoihin, repimällä sähkönauhoja ja vaikka ja mitä. Taisin naapurin kissakin vähän siinä kiihdyksissäni kurmuttaa, kun tuli siihen aidalle notkumaan.





Saatanan saatana, kauan ne kesti mutta vihdoin tajus luovuttaa ja lähteä talliin.

On se vaan semmonen juttu että nää on mun maita, ja siihen ei minkään Niilon kannata tulla seisoskelemaan...

Valmet


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti